Här hittar du tips och svar på vanliga frågor om hansgrohe-produkternas reparation och byte av reservdelar. Välj bland frågorna nedan, hitta din fråga och läs svaret.
Du hittar information om reservdelar i vår reservdelskatalog. Den innehåller också monteringsanvisningar och rengöringsrekommendationer.
Information om reservdelar och teknisk information som måttritningar, monterings- och serviceanvisningar finns på webbplats www.hansgrohe.se i anslutning till varje produkt.
Är du vvs-proffs och behöver ingående information om produkter från varumärkena AXOR och hansgrohe? Besök då vår portal för proffs. På vår PRO-webbplats hittar du en omfattande produktkatalog, specifikationer för badrumsplanering, tips och trick för rådgivning, projektering, installation och mycket mer.
hansgrohe säljer sina produkter genom distributörer, fackhandel och återförsäljare. Därför har kunden i första hand rätt att reklamera produkten direkt hos försäljaren, d.v.s. hos fackhandeln eller återförsäljaren.
Kontakta din återförsäljare under garantitiden, eller fyll i reklamationsformuläret som du hittar längst ner på produktgaranti-sidan och mejla det till info@hansgrohe.se
Det går tyvärr inte att skicka din produkt för reparation. Kontakta istället din vvs-montör. Du kan hitta fackhandlare i din närhet under fliken Hitta en återförsäljare.
Vi behöver produktens artikelnummer eller ett foto för att kunna kontrollera om blandarens vattenflöde kan rättas till. Vi ber dig skicka in informationen via vårt kontaktformulär.
Ibland kan duschar och blandare efterdroppa. Detta beror på faktorer som vattnets ytspänning, kvalitet och andra fysiska förhållanden, och utgör inte ett produktfel som skulle motivera ett utbyte eller garantianspråk.
Du kan prova följande:
Anledningen till den låga flödeseffekten kan vara att perlatorn är smutsig. Här beskrivs rengöringen närmare.